ETUCE – Što COVID-19 znači za obrazovno osoblje u Europi?

17.04.2020. u 13:43 Novosti

Europa se suočava s neviđenom javnozdravstvenom krizom s velikim posljedicama za sektor obrazovanja i njegove radnike. U naporima da se uspori širenje COVIDa-19 zatvorene su mnoge škole i druge obrazovne ustanove, a nastavnici nastojeći sačuvati sebe, svoje učenike i svoju zajednicu, prilagođavaju se brzo mijenjajućem kontekstu podučavanja i učenja.

Izbijanje “COVIDa-19” utječe na europsko obrazovno osoblje u mnogim aspektima svog rada, uz raznoliko iskustvo između zemalja i sektora. Sindikati u obrazovanju poduzimaju mjere na svim tim pitanjima izvjestio je Europski sindikalni odbor za obrazovanje – ETUCE.

Predsjednica ETUCE-a Christine Blower rekla je kako „stalno pratimo utjecaj COVIDa-19 na obrazovne sustave diljem Europe i postavljamo sindikalnu viziju kako vlasti i EU trebaju reagirati. Većina zemalja je zatvorila svoje škole i druge obrazovne ustanove, tako da su milijuni radnika koje zastupamo u velikoj mjeri pogođeni. Znam da nastavnici i nastavno osoblje čine sve što je u njihovoj moći da bi trenutno podržali svoje učenike i zajednice, ali moramo biti sigurni da će dobiti pomoć koja im je potrebna. Zato sindikati u obrazovanju stoje zajedno u našem odgovoru na COVID-19. “

Tajništvo ETUCE-a iskazalo je solidarnost svim nastavnicima, profesorima i ostalom obrazovnom osoblju i njihovim sindikatima obrazovanja koji reagiraju i suočavaju se s ovom neviđenom krizom. Pozvali su organizacije članice ETUCE-a da obavijeste Tajništvo ETUCE-a o izazovima s kojima se suočavaju, kako reagiraju, koje dobre prakse su razvili i koje mogu podijeliti s kolegama, kao i dobiti podršku unutar ETUCE-ove obitelji. ETUCE se može kontaktirati na secretariat@csee-etuce.org.

UNESCO je izvijestio da je većina škola i sveučilišta u Europi zatvorena. Međutim, tempo i opseg zatvaranja uvelike su varirali u nekim zemljama koje su se ravnale po lokalnim preporukama. Učitelji, profesori i drugo nastavno osoblje u nekim zemljama rade od kuće, dok se od drugih očekuje da u školi, fakultetu ili na sveučilištu obavljaju nenastavni posao ili da pokrenu usluge brige o djeci radnika koji pružaju neophodne usluge, upozorio je ETUCE i iznio slijedeće probleme i preporuke:

Zdravlje i sigurnost: Preporučuje se i provodi društveno distanciranje i zatvaranje škola, sveučilišta i drugih obrazovnih ustanova, ali od nekih zaposlenika obrazovnog sustava se i dalje zahtijeva prisutnost na poslu. Njihove dužnosti uključuju nadzor nad djecom ključnih radnika, potencijalno na štetu njihovog socijalnog distanciranja te zdravlja i sigurnosti. Alarmantno je da neke organizacije članice prijavljuju da tim kolegama, koji daju ključni doprinos kolektivnim naporima, često nisu osigurana zaštitna oprema koju vlasti preporučuju za zaštitu zdravlja.

Plaće i uvjeti rada: Vlade su dužne osigurati da zaposleni u obrazovanju i dalje primaju punu plaću, radeći od kuće ili kada su bolesni i ne mogu raditi. To bi trebao biti slučaj i sa prosvjetnim radnicima zaposlenima u privatnim obrazovnim ustanovama. U ovom velikom pritisku, od presudnog je značaja poštovanje prava prosvjetnih radnika. Sve mjere ne moraju samo održavati plaće, one također moraju izbjegavati povećano radno opterećenje, dugo radno vrijeme i štititi privatnost i pravo na isključenje.

Industrijski odnosi i socijalni dijalog: Članice ETUCE-a zalažu se za prava, sigurnost i dobrobit prosvjetnih radnika diljem Europe. Oni su bitan element odgovora na ovu trenutnu krizu: kontaktiranje i povezivanje s vlastima, informiranje svojih podružnica o najnovijim informacijama, osluškivanje i odgovaranje na njihove zabrinutosti te savjetovanje o njihovim pravima. Kao takvi, sindikati u obrazovanju trebaju biti uključeni i konzultirani u svim fazama formuliranja mjera specifičnih za sektor obrazovanja. Smisleni socijalni dijalog ključan je za zaštitu prosvjetnih radnika i održavanje morala među obrazovnom radnom snagom. Iskustva na terenu se uvelike razlikuju, pri čemu neke vlade sindikate potpuno uključuju u razvoj mjera COVID-19 za sektor obrazovanja, dok druge djeluju bez da ih uopće obavijeste.

Podučavanje i učenje na daljinu: U mnogim slučajevima zaposlenici su zamoljeni da osiguraju kontinuitet učenja radeći od kuće kako bi predavali na daljinu. Televizijski i radijski kanali u nekim zemljama emitiraju obrazovne sadržaje koji podupiru podučavanje i učenje na daljinu. Mnogi učitelji i nastavno osoblje eksperimentiraju s mrežnim i digitalnim alatima. Međutim, zabilježeni su problemi s povezivanjem i tehnički propusti softvera za web učionice, dodajući urođene pedagoške poteškoće naglog prelaska na daljinske nastavne metodologije. Jasno je da je osoblju potrebna dovoljna podrška ako žele izvoditi učenje na daljinu. Pogledi i doprinosi sindikata obrazovanja trebali bi biti središnji u osmišljavanju mjera učenja i učenja na daljinu na svim relevantnim razinama: lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj.

Socijalna ravnopravnost i ranjivi učenici: Učenje na daljinu također postavlja neka goruća pitanja koja se tiču jednakosti i inkluzije. Na primjer, nemaju svi učenici pristup kvalitetnoj opremi i povezanosti kod kuće. Neki su učenici manje od ostalih sposobni vježbati istu razinu samodiscipline i autonomije neophodne za daljinsko praćenje lekcija i obavljanje domaćih zadataka tijekom dugih razdoblja bez interakcije s učiteljima. Općenito, uspješna nastava na daljinu ili udaljenost uvelike ovisi o roditeljskom nadzoru i pomoći, posebno za mlađe polaznike. Postoji rizik stvaranja ili povećanja nejednakosti u ishodima učenika, jer nemaju svi roditelje koji će biti u stanju ili na raspolaganju učinkovito izvršavati tu ulogu.


Tagovi | COVID-19 | ETUCE | prilagodba poučavnaju na daljinu | radnici u obrazovanju